liceum (specjalność esportowa)
Liceum Ogólnokształcące, specjalność: esport
1. INFORMACJE PODSTAWOWE:
- Nauka trwa 4 lata i obejmuje kształcenie ogólne - przygotowanie do egzaminu maturalnego z możliwością uzyskania dodatkowych kwalifikacji (kursy ECDL i inne).
- Wpisowe 70 zł, czesne 216 zł miesięcznie.
- W przypadku nauczania indywidulanego czesne ulega zwiększeniu.
- Dla młodzieży zagranicznej, chętnej do podjęcia nauki w naszej szkole przeprowadzane są dodatkowe testy z języka polskiego.
- W ramach kierunku uczniowie uczęszczają na dodatkowe zajęcia z informatyki, wiedzy o społeczeństwie i języka angielskiego na poziomie rozszerzonym.
ZOBACZ PRZEWODNIK PO ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH - TUTAJ!
2. FILM PREZENTUJĄCY SPECJALIZACJĘ E-SPORTOWĄ NA KIERUNKU TECHNIK INFORMATYK, KTÓRA JEST RÓWNIEŻ ROZWIJANA W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM
3. NA CZYM POLEGA SPECJALIZACJA ESPORTOWA?
Liceum Ogólnokształcące o specjalizacji esportowej jest połączeniem pasji, hobby oraz obowiązku szkolnego związanego z zdobyciem wykształcenia.
Pozwala rozwijać swoje zainteresowania związane z e-sportem (zarówno jako zawodnik jak i organizator turniejów, komentator, trener/manager zespołu itp.),a co więcej daje przy tym również ważne wykształcenie średnie i możliwość zaliczenia matury(i poprowadzenia swojej ścieżki edukacyjnej dalej na uczelniach wyższych).
4. JAKIE SĄ MOŻLIWOŚCI ROZWOJU NA PROFILU ESPORTOWYM?
-
Łatwiejsze wejście w świat e-sportu - szkolny profil pozwala na częstsze uczestnictwo w turniejach LAN na poziomie amatorskim / półprofesjonalnym co pozwala na oswojenie się z klimatem lokalnych rozgrywek tj. panowaniem nad emocjami, dopracowywaniem komunikacji z drużyną, przyzwyczajeniem się do rywalizowania z żywymi przeciwnikami na innej specyfikacji sprzętowej.
Dodatkowo, kandydaci mogą doświadczyć całego procesu kształtowania się drużyny - uczestniczą w relacjach pomiędzy drużyną a pierwszą organizacją wspierającą jej rozwój (czyli szkołą). Rola profilu esportowego to także ukazywanie zależności pomiędzy wynikami e-sportowym drużyny połączonymi z spełnianiem wymagań(sumienne dopełnianie obowiązku szkolnego, dobre zachowanie/frekwencja) a otrzymanym wynagrodzeniem w formie opłaconych wyjazdów, opłacanie profesjonalnych grafik (np. logotypu drużyny), hostingu stron/serwerów, koszulek, biletów itd.
-
Integracja w grupie – na profilu esportowym poznajemy osoby z podobnymi zainteresowaniami i na podobnym poziomie umiejętności co ułatwia formowanie aktywnych drużyn. Każdy z członków drużyny widzi się praktycznie codziennie i jest możliwość rozmowy na tematy/problemy drużynowe jak i na zwykłe tematy/problemy szkolne które dotyczą w tym samym stopniu wszystkich członków drużyny. Jest to bardzo ważny element który niweluje w pewnym stopniu zanik zaangażowania w rozwój drużyny, pozwala łatwiej dopasować harmonogram treningów/wyjazdów LANowych i pozwala na lepsze poznanie członków swojej drużyny co również ma swój pozytywny skutek na poziom gry danego zespołu.
-
Weryfikacja zainteresowań i umiejętności uczniów - dopiero po pewnym czasie okazuje się w jakiej sekcji chce rozwijać się dany kandydat - np. niektóre osoby stwierdzają że wolą tylko organizować turnieje zamiast trenować i rozwijać profil swojej drużyny, z kolei inne osoby zmieniają zupełnie platformę / grę w której chcą się doskonalić. Dzięki takiej specjalizacji w szkole łatwiej jest zweryfikować czym powinien zajmować się dany kandydat i upraszcza to podjęcie decyzji samemu uczniowi.
-
3 drogi rozwoju - oprócz roli bycia zawodnikiem w danej drużynie (trenowanie + branie udziału w turniejach) istnieje także droga związana z pozostałą, o wiele szerszą gałęzią biznesu e-sportowego. Specjalizacja e-sportowa pozwoli kandydatowi na pozyskiwanie umiejętności i wiedzy które będą stanowić dobrą podstawę do zdobycia w przyszłości takich posad jak:
administrator sieci zajmujący się infrastrukturą sieciową potrzebną na wydarzeniach esportowych,
programista webowy tworzący serwisy internetowe związane z e-sportem,
- event manager rozwijający projekt turnieju gdzie należy tworzyć odpowiednią dokumentacje, zarządzać zespołem, otrzymanymi zasobami i czasem.
specjalista ds. integracji systemów tworzących system ticketów (zgłaszanie problemów dla graczy), dostosowujący oprogramowanie i sprzęt dostarczany do firmy oraz na wydarzenia esportowe. itp.
Manager/ trener/ instruktor esportowy.
- Dziennikarz esportowy
Dodatkowo, poza branżą e-sportową należy pamiętać o średnim wykształceniu jakie pozyska kandydat po ukończeniu szkoły - jeśli jego pasja związana z e-sportem pozostanie na poziomie hobby to uczeń ma także szansę na zdobycie pracy jako w innych gałęziach gospodarki lub kontynuowania swojej ścieżki edukacyjnej na studiach wyższych.
5. CZYM RÓŻNI SIĘ TECHNIKUM INFORMATYCZNE ZE SPECJALIZACJĄ ESPORTOWĄ OD LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO Z TĄ SAMĄ SPECJALIZACJĄ?
- Krótszy czas nauki (liceum trwa 4 lata).
- Nauka w liceum koncentruje się w głównej mierze na zdobyciu dobrych wyników z matury i dostaniu się na studia wyższe I stopnia. Po zakończeniu studiów I stopnia istnieje możliwość rozpoczęcia studiów podyplomowych także związanych z esportem
- Rozszerzalne przedmioty pozwalają na doszlifowanie umiejętności które mogą przydać się np. w pracy dziennikarskiej.
6. CO SZKOŁA OFERUJE ORAZ WYMAGA?
Oferta "esportowa" jaką posiada szkoła dla swoich uczniów
Wymagania jakie stawia szkoła przed uczniem
Łatwiejszy kontakt z osobami powiązanymi z branżą esportową:
Opłacanie wpisowych + kosztów dojazdu ( turnieje online/ LAN).
- Sprzęt dostosowany do wymagań branży esportowej - zarówno do gry jak i streamingu oraz organizowania turniejów esportowych.
Zakup koszulek/ dresów/ rollup'ów drużynowych.
Bootcampy dla aktywnych drużyn ( AimFactory Gaming House / Katowice Gaming House / szkolne nocowania).
Możliwość organizowania własnych turniejów (ZDZ SUPREME EDU-MASTERS/ Tour de_ZDZ / ZDZ championship/ Esportowy Turniej Świąteczny )
Kupowanie biletów na wydarzenia e-sportowe (IEM/Mistrzostwa Polski CS:GO - LOL/ PGA Poznań)
Wyjazd na kongresy oraz konferencje esportowe (Beyond Advertising E-sport & Gaming Forum / Ogólnopolski Kongres Sportów Elektronicznych)
zatrudnianie przez szkołę na turnieje esportowe profesjonalnych administratorów ( szansa na obserwowanie jak wygląda praca profesjonalnego administratora)
możliwość wolontariatu przy organizowaniu turniejów.
rozmowa na konferencjach z np. znanymi komentatorami i trenerami.
poznanie właścicieli gaming house'ów - Katowice Gaming House.
poznannie na konferencjach redaktorów serwisów internetowych – Esport Now , CyberSport
Aktywne uczestnictwo w życiu profilu esportowego m.in. :
Brak zagrożeń (ocen niedostatecznych) z przedmiotów szkolnych.
Zachowanie minimum poprawne.
Frekwencja która nie powoduje nieklasyfikowania z przedmiotów.
prowadzenie social media organizacji/zespołu.
Organizowanie szkolnych turniejów
Tworzenie analiz oraz taktyk meczowych dla danego zespołu.
Streamowanie + komentowanie meczy dla profilu esportowego.
Pisanie artykułów i newsów na serwisach internetowych związanych z e-sportem.
Trenowanie w teamie oraz uczestnictwo w turniejach online oraz LAN.
7. ZAPRASZAMY NA WIRTUALNY SPACER PO BUDYNKU SZKOŁY: